maanantai 12. toukokuuta 2014

Juhlamekkonen




P sai täydennystä juhlavaatteisiinsa viikonloppuna. Samaan syssyyn aloitin L:n mekon, sillä neiti on kasvanut ulos kaikista juhlavammista pukineistaan. 

Käytin tässä Mekkoni mun -kirjan kaavaa ja luin ohjeet puolihuolimattomasti, joten jouduin soveltamaan liian väljän miehustan kanssa (ilmeisesti kaavat sisälsivät saumavarat?!). Saumojen avaamisen sijaan tein pääntielle vekit, ja nyt mekko pysyy päällä. Muuten  mekko oli yksin kertainen ommella ja tällä kaavalla voisi toteuttaa muutaman mekon ihan kesän arkikäyttöönkin. 

Ja opinpas muuten aika näppärän tavan poimutuksen tekemiseen: enää ei mene hermo katkeilevien rihmojen kanssa, kun käyttää siksakin väliin ommeltua puuvillalankaa!

sovituskuvista teen eri postauksen, mikäli viikonloppun juhlissa saan napatuksi muutaman kuvan. 

Kaava
Mekkoni mun: Marin veikeä vyömekko  

Koko
S (kirjan mitoituksen mukaan) 

Kangas
Verhot tilattu joskus Elloksen poistomyynnistä vitosella 

8 kommenttia:

  1. Tosi ihana mekko! Mulla on sama kirja, mutta tätä mallia en ole kokeillut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mitä sinä olet ommellut ko. kirjasta? Olisi kiva nähdä muitakin malleja toteutettuna :) (meillä eletään siis prinsessavaihetta par aikaa)

      Poista
  2. Olen ommellut sen Jessikan mekon (missä rypytystä etukappaleessa), tein sen jo reilu vuosi sitten, mutta kai sen vois jonkun postauksen yhteyteen laittaa esille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi laita ihmeessä, minä ainakin haluaisin nähdä sen!

      Poista